14 Aralık 2013 Cumartesi

sonra geçiyor?

"Halbuki unutulup karanlıkta kaybolmak, yok olmak ne güzel. Gözlerini kapatıp uyumak. Sessizlik."
Yokluk hayal mi? Başlangıcımızın varlığı bizi yokluğa yolculamıyor. Dağları zorlayacak dertlerin altına da girdik be kardeşim. Dağların dayanamayacağı yerde veya başka bir yerde yokluk bize göz kırptı. Bu kırpış bir hayal, hayli hayal üstü bir akıl çelen.
"hadi gidin hiç olmazsa siz uyuyun"
Ah ulan gece oldu hüzünlendim, ben yine..

18 Mayıs 2013 Cumartesi

sıkıyor muyum?

   yaz, çiz
hep aynı harfler
sıkıyor muyum?

   konuş, bağır
hep aynı sözler
sıkıyor muyum?

   dilimiz sıkıntılı
sebebi sıkıntının
sıkıyor muyum?

"Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt."

26 Şubat 2013 Salı

dön(üş)meye dair.

''Tanrım!
Dönen dünya değil başım
Sen açıkla bilim adamlarına!''
Dünya daha ne kadar yaşlanacak? Yaşı geçiyor, postmodern dönüşler bile dönüşüyor. Gün gelecek dünyanın kafası atacak. Bunu bildirin bütün bilim kadınlarına ve adamlarına.
''Tanrım, oksijen canımı yakıyor.''
İnandığım şeyler değil büyümek kalbime batıyor. İnanmak değil de büyümek kalbimi batırıyor. Doktor, dün gece kalbime oksijen basıyordum.

DipNot:
Alıntılar Bört, Bertha Bört mahlaslı blog yazarının. İlk alıntı ''Beyler, Biz Size 'Bununla Ömür Çekilmez' Dedirtecek Kadınlarız'' şiirinden, diğeri ''Şimi Sen de Gidiyorsun 'Hassiktir!'' şiirinden.

20 Şubat 2013 Çarşamba

sorular ve hayaller.

''Ne olmuş yani büyük adam olamadıksa, hayallerimizi satmadık ya.''
Hayallerim kaç para eder? Alıcısı olur mu? Kendime hiç böyle sorular sormadım.. Hayallerimi askıya aldım, fakat uysal değiller. Sağ olsunlar sağ olduklarını bana her gün hatırlatıyorlar.
''Hepimiz hayallerimizin kurbanıyız.''
Netice bu mu? Hayallerinin kurbanı olmak kanun mu? Bu soruları da göz ardı ettiğim sorularımın yanına yolluyorum. Sorularımla, hayallerimle yaşıyorum.. onlara hakkıyla muamele edemesem de. 
''Dua bir umut çığlığıdır.''
Dua öyledir bazen.. Allah sorularında hayallerinde hayırlısını versin.

20 Ocak 2013 Pazar

cinnet modern.

Ne? Yoksa mı veya mi?
Kendime sorduklarımdan usandım,
Yenilerine ne hacet? Ya takat?
Cevaplayamıyorum işte,
Ben salağın biriyim, tekim ve boşum
İçerimde insanlar ve öfke var!
''cinnet modern
insan yazdıkça
insan söyledikçe
daha da sakinleşiyor''
Yazıyorum? Yaptığım bu mu?
Düzgün yapabildiğim şeyi yapıyorum,
Lakin anlaşılır yazamıyorum, olamıyorum..
Sen anla!

 ''bilmiyor başka şey elimden gelmeyi''

6 Ocak 2013 Pazar

rüyalar.

''In den besseren Stunden wachen wir soweit auf, daß wir erkennen, daß wir träumen.''
İnsan rüyasında rüyada yaşadığını fark eder mi? Konu lüsid rüyalar değil ya da dolaylı olarak öyledir. İnsanın rüyaları yaşadığıyla alakalı, ama rüyalar insanın yaşadığı kadar değerli mi? Bence değil. Rüya ile materyalist gerçeği kıyasladığımıda böyle bir sonuca varıyorum. Gerçek rüyadan yüce.
''Well, dreams, they feel real while we're in them right? Its only when we wake up then we realize that something was actually strange.''
Bilim sayesinde tarif edilebilinen materyalist gerçek ile tarif edilemeyen gerçekleri kıyasladığımız vakit sonuç ne olur? Çıkacak sonuç insanın hakikat muvafakatlarına göre değişir. Hakikat kabulümüz ölümün hayattan daha değerli olduğunu içeriyorsa yaşadığımızın bir rüyadan fazla değeri yok. Fakat bu durumda değerli değersizi değil, değersiz değerliyi belirliyor. Ölüm materyalist gerçekten yüce.
''İnsanlar uykudadır, ölünce uyanırlar.
Bu gün bilmeseler de, yarın iyi anlarlar.''